Vel ankommet til Barcelona får jeg en seng på et ungdoms vandrehjem i det gotiske kvarter. Point Gothic hed det vist.
Man sov på hylder som skulle forceres af en høj stige, men havde dog et forhæng, en skungummimadras og et skab der kunne låses.






Og ja der var mange unge mennesker der havde slået sig ned, men det virkede meget fredeligt.
15/06 – 16/06 Barcelona
Og så gik resten af tiden med at være turist i Barcelona. Bl.a. Havets katedral, Sagrada Familia, Park Grüel mm.









En eftermiddag sad jeg på vandrehjemmets tagterrasse da jeg kunne høre en tiltagene larm i gaderne. Jeg havde godt nok tidligere på dagen haft fornemmelse af at folk bevægede sig ind mod centrum. Men det blev så voldsomt at jeg ikke turde bevæge mig ned på gaden. Råb og skrig, kanonslag og politisirener.
Det var ret vildt og varede til ud på aftenen. Jeg kunne jo godt regne ud at det kom fra oprøret på Placa Catalunia
Men da jeg kom forbi igen næste morgen, var der ganske fredeligt igen.
Selv om der havde været mange mennesker.
Ja der ikke noget at sige til at der var larm. Centrum for begivenhederne var mindre end en km væk fra mig.

17/06 hjem
Står op klokken 6.00. Meget stille da alle de unge – der i øvrigt har holdt mig vågen det meste af natten – lige er faldet i søvn. Det er for tidligt til morgenmad, men jeg elsker de her morgener i Spanien. Hvor det lysner lige så stille og luften er frisk. Der er kun de få mennesker på gaden, som er på vej til arbejde. Og det er jo altid spændende at tage hul på en ny dag.

