Forlod Segovia gennem den nordlige byport.


Stod her i 2008, da jeg besøgte stedet som turist, og undrede mig over muslingeskallen og tænkte ‘gad vide om der går en camino gennem Segovia?’. Det gjorde der. Men den er vist ikke så kendt.
500 m udenfor Segovia kom jeg til denne lille helligdom, Ermita de San Roque.

Det var vist her jeg fik tilbudt overnatning. Men jeg var heldig at jeg kunne tilbringe en dejlig nat i pensionen.

Hvor mange gange kan man gå forkert på en dag. Mindst 4 gange og det er surt når ens GPS er ved at løbe tør for batteri. Dagens rute skulle have været på 28km, men endte med at blive på 49,50km. Jeg var meget bange for at jeg skulle blive væk uden satellitforbindelsen. Jeg måtte slukke en gang imellem for at strække batteriet så længe som muligt.




Men som altid er der en der holder hånden over mig og i en kiosk i Santa Maria udånder GPSén, netop som jeg står og køber nye batterier.


