Ved morgenbordet fortæller Drew fra USA at katedralen var udgået for pilgrimspas. Så måske var det derfor jeg ikke kunne få et stempel. Jeg syntes jo ellers at jeg stod og viftede med det pas jeg havde med hjemmefra, så det burde ikke have være noget problem. Men heldigvis fik jeg et stempel i pensionen hvor jeg bor.
Det er forholdsvis nemt at finde ud af byen og efter et par timer er jeg ude på en grussti og føler mig rigtig godt tilpas.

Udenfor Sevilla kommer jeg forbi et kæmpestort arkæologisk område, Italica. Det ser ud som om det er en hel by. Jeg ved godt at det ikke er derfor jeg er her, men jeg stiler mod indgangen, hvor jeg bliver stoppet af en vagt. Der er selvfølgelig lukket om mandagen. Og det er mandag i dag. Men det var nok meget godt. For jeg har besøgt Italica senere i mit liv og der var rigeligt at se til en hel dag og så var jeg nok ikke kommet videre den dag.


Jeg fortsætter mod dagens slutpunkt, Guillena. Hvor jeg får mit stempel på den lokale politistation.

Alberget er en del af et sportsanlæg og er kun åbent om sommeren. Der er 10 sengepladser.

Og vi er snart 1 tysker, 1 italiener, 3 belgier, 3 spanier, 1 amerikaner og 1 dansker. Efter kl 17.30 hvor alle senge er optaget, ankommer yderligere 1 tysk mand. Ikke et ondt ord om tyskere, men ham her minder om en tysk soldat, der marcherer frem og tilbage i sovesalen. Han virker ret olm over at der ikke er nogen ledige madrasser og ser ud som om han kun er ude efter en grund til at smide en af os ud, så han kan kapre en seng. Han er iført en militærfrakke med det tyske flag overalt. En stor brun frakke (selvom det er 40 grader) og en baret, militærstøvler og en gammel rygsæk. Håber ikke han er bevæbnet, men bare hans fremtoning lægger en voldsom dæmper på folks gode humør. Heldigvis går han, mens han vredt siger at så må han jo sove på engen i sin sovepose. Jeg ved ikke rigtig hvad han mener at vi skulle have gjort.
Jeg går ud og spiser med Drew. Vi får Menu de Dia til 9 euro og deler det meste af en flaske rødvin, selv om jeg er meget MEGET træt. Og der er noget der er lidt anderledes på denne tur. Mine fødder brænder. Det må simpelthen være fordi jeg ikke har trænet nok denne gang.
Er lige faldet i søvn da der dukker en ny pilgrim op. Han har ikke nogen bagage eller sovepose. Da han ser at der ikke er nogen ledige senge, går han ud og henter en stor papkasse fra et tv-apparat, skærer den op og bruger den som madras.
Jeg lister lige så stille min taske med værdigenstande ned i soveposen. Jeg tænker at man trods alt har hørt en del historier om folk der har oplevet nogen stå og rode i andre pilgrimmes rygsække om natten. Falder i søvn, men sover ret uroligt.

