6. april Guillena-Castilblanco  20 km

Der skete selvfølgelig ikke noget i nat. Men selv om jeg har sovet ret dårligt, føler jeg mig meget frisk og er overbevist om at det bliver en rigtig dejlig dag.

De første forlader alberget kl. 6.00, men det er fuldstændig sort udenfor, så jeg venter med at gå til kl. er 7.00 og finder hurtigt en bar hvor jeg går ind og får morgenkaffe og tostada. Dejlig morgenmad til kun 2 euro.

Det varer ikke længe før Drew og manden med papkassen også kommer. Den sidste er i øvrigt fra Ungarn og han har gået caminoen 4 gange og er meget flink at snakke med. Så jeg behøvede nok ikke at være så nervøs for ham.

Smuk solopgang kl. 7.30 og jeg er ude af byen
Der er utallige gamle borge i denne egn af Spanien.

Mine fødder har det fint i dag og også mine hofter som værkede lidt i går, har det udmærket.
Terrænet er jævnt og det er altid dejligt at gå på grus. 20 km øde sti gennem et smukt landskab med kaktus, frodige blomster og kvæg.

Der er masser af smukke vilde blomster langs stien.
Bag træerne kan man lige ane en rytter der driver kvæget frem. Han var den eneste person jeg så, indtil jeg kom frem til mit bestemmelsessted.

Ankommer til alberget i Castilblanco efter 4 ½ time. Det har ikke rigtig været aktuelt med pauser undervejs.
Jeg var træt, men ikke mere end et bad kan kurere. Flere af de andre begynder at få skader. Jeg ved ikke hvad jeg gør, hvis det sker for mig.

Så bliver der vasket tøj. Her af Frank, en rigtig flink fyr fra Belgien.
Vasketøjet tørrer lynhurtigt ved 40gr.
Sovesalen. Og jeg er heldig at få en køjeseng for mig selv.

På min vej rundt i byen kommer jeg forbi en bar hvor jeg møder Hansjürgen. Havde truffet ham ved tøjvasken hvor jeg syntes han virkede lidt for selvsikker. Men nu faldt vi i snak og jeg fandt ud af, at han var ok. Hansjürgen er fra München hvor han er læge. Han ved en masse om litteratur, opera og caminoen. Og ikke at forglemme, god mad.  Så han er god at kende.

De næste 14 dage kom vi til at spise til aften sammen. Også tit sammen med Frank.

Jeg sov ret dårligt om natten pga. larm og uro. Mest fordi nogle unge mænd har smuglet deres hund med ind på sovesalen. Som om der ikke var larm nok i forvejen. Selv om hunden lå i en sovepose (eller måske netop derfor) gøede den hele natten.

Det var vist den eneste gang de prøvede på det. Efterfølgende så jeg de sov i telt.

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. View more
Cookie indstillinger
Accept
Privacy & Cookie policy
Cookie- og Privatlivspolitik
Cookie navn Aktiv

Hvem er jeg

Min hjemmeside adresse er: https://jettescamino.dk.

Der er lige p.t ikke mulighed for at efterlade kommentarer på sitet.

 
Save settings
Cookie indstillinger