11/06 Alcazaren – Leon med bus

Har spekuleret det meste af natten. Jeg begynder at have ondt i mit knæ og jeg gider rent ud sagt ikke mere.

Efter at jeg har spist lidt frokost i Valdestillas beslutter jeg mig for at tage bussen op til den franske rute.

Tar med en lokalbus de 20km ind til en ret stor by Valladolid. Kører ind mod centrum, da der sker endnu et af de tilfælde af menneskelig storhed og hjælpsomhed. Det var aldrig sket i Dk.

Jeg spurgte en dame i bussen om vej til rutebilstationen. Hun var på vej hjem fra arbejde, men stod resolut af bussen og fulgte mig gennem et virvar af gader til rutebilstationen. Hun fulgte mig helt hen til den rigtige skranke, ( I spanien er der mange forskellige busselskaber ) så jeg kunne købe billet. Undervejs fortalte jeg hende at jeg var kommet gående fra Madrid. Hendes kommentar var, at det var totalt sindssygt. Men hun kyssede mig alligevel på kinden til afsked og ønskede mig en fortsat god tur.

Fra Valladolid tog jeg bussen op til ”Den Franske Rute”, som jeg gik i 2006 og som jeg siden har forbandet, fordi der er så mange mennesker. Men denne gang satte jeg virkelig pris på at møde andre pilgrimme.

Vel ankommet til Leon rykker jeg ind på det store alberge ved klosteret. Har været der et par gange før.

Og Leon er en rigtig smuk by med mange seværdige bygninger.

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. View more
Cookie indstillinger
Accept
Privacy & Cookie policy
Cookie- og Privatlivspolitik
Cookie navn Aktiv

Hvem er jeg

Min hjemmeside adresse er: https://jettescamino.dk.

Der er lige p.t ikke mulighed for at efterlade kommentarer på sitet.

 
Save settings
Cookie indstillinger