19. april Casa de Caseres-Tajo 23 km

Så er der lige et hul i skyerne, som solen titter igennem
Jeg ved ikke hvad det her var. Nok ikke et off. toilet. Dem er der en del af i naturen i Frankrig, men bestemt ikke her i Spanien.
Et smukt lille vandhul med hvide blomster rundt i kanten
Det er et stort kvægområde, men der er heller ikke så meget andet så langt øjet rækker.

23 km uden at et eneste menneske eller en eneste bebyggelse.
Jeg spekulerer meget på hvorfor jeg aldrig ser andre på ruten. Det er som om de bare forsvinder og jeg ved ikke om der er nogen foran mig, eller bag mig

Det er ligesom om at de bliver opslugt af et stort gabende hul. Har det mon noget med askeskyen at gøre? Opdager at jeg går og græder. Måske bør jeg rejse hjem, for jeg føler ikke at jeg er helt herre over mine følelser.

Endelig et lille afbræk. En kalv er sluppet over hegnet, men den bliver så forskrækket da den ser en på to ben, så den springer tilbage igen

Og så er der utallige af disse romerske milestones

Her er der dog endelig et spor efter andre pilgrimme
Vegetationen er der ikke noget i vejen med
Endelig kan jeg skimte en sø, hvor der i nærheden skulle være mulighed for en overnatning.

Lindamar Hostal, står der på skiltet.
Det lyder som det helt ideelle sted at slutte dagen.

Spørgsmålet er så om der er mulighed for at få noget at spise.

For i følge min guidebog er der ingen by eller indkøbsmuligheder i nærheden.

Og jeg har ikke mere i rygsækken.

“All welcome!” i Lindamar.
Den er god med jer. Jeg fandt det aldrig, så det må være et forældet opslag, som skulle havde været fjernet for længst.

Til gengæld fandt jeg et helt nyt alberge, hvor der var rigeligt med sengepladser.  Samt en mikroovn, nogle frosne færdigretter og ikke mindst mulighed for at købe morgenmad.
Og efter nogen tid dukkede Ida, Ilse, Analena og en franskmand op. Jeg havde spist da de kom, men da der ikke er meget mad i sådan en lille færdigret, spiste jeg da bare en til sammen med de andre.

Ida ordner fødder. Et fast ritual

Søen er endnu et opdæmmet reservoir, som der er utallige af i Spanien. Men jeg ved ikke om det er Franco der har ”æren” af det her.

Og så er det sengetid, klokken  21.00

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. View more
Cookie indstillinger
Accept
Privacy & Cookie policy
Cookie- og Privatlivspolitik
Cookie navn Aktiv

Hvem er jeg

Min hjemmeside adresse er: https://jettescamino.dk.

Der er lige p.t ikke mulighed for at efterlade kommentarer på sitet.

 
Save settings
Cookie indstillinger