

Det er utroligt hvad man kan klare på 2 bananer, 2 ipren , 2 kopper kaffe og 1 cola. Så jeg er faktisk sprængfyldt med energi.
Mødte kun 2 meget vrede køtere som jeg taklede ok. Jeg er ved at lære det.

Hurra for Georg (garmin). Min bedste ven. De andre aner ikke hvor langt de har gået, men det ved jeg og min lille ven.




Santa Marta de Tera er en kirke fra det 11. århundrede med den vistnok ældste stenstatue af St. Jacob.
Det var her i Calzadilla de Terra at jeg havde læst at man skal banke på hos borgmesteren for at få hjælp til et sted at sove. Jeg bliver henvist til 1. salen på den lokale sundhedsklinik. Værten der kommer og tjekker os er ikke særlig venlig. Der var allerede ankommet en ældre spanier, der lå og sov. Vi talte ikke sammen om aftenen, men et par dage efter faldt vi i snak hvor han fortalte mig at han havde kørt lastbil i bl.a. Danmark. Han var meget flink.
Rigtig god butik i byen, så der blev handlet forplejning. Jeg tænker tit på: Hvad gør de gamle i Spanien, som ikke har bil og som bor i en by uden offentlig transport? Der er mange byer der ikke har nogen form for handlemulighed. Er der en bar har de sommetider lidt under disken eller i baglokalet. Og brødbilen kommer hver dag, men ellers er der intet.

